Gothia Medical - a Good Choice For Life

Vanligt förekommande frågor

 

 

 

Hur går jag till väga för att göra en beställning?

Du kan antingen ringa, faxa eller e-posta (order@gothiamedical.se) din beställning till oss.
Våra kontaktuppgifter hittar du här

 

Leveranstid? 

Har vi varan i lager och du gjort en beställning före kl. 12 sker leverans i normalfallet nästa arbetsdag. Avvikelser kan förekomma, t.ex. vid beställning av kylvaror som ej skickas dagen före helg.

 

Vilket transportbolag skickar ni era leveranser med?

Vi använder oss av PostNord Logistics för våra transporter, både inrikes och till övriga nordiska länder, men vi har även samarbete med bl.a. JetPak för mycket brådskande leveranser.

 

Om min vara är restnoterad, hur lång tid tar det innan jag får den?

Det beror på leveranstiden ifrån våra leverantörer, det kan variera från någon enstaka dag upp till några veckor. Vi underrättar dig alltid vid restnotering.

 

Vad kostar frakten?

Är du avtalskund och DDP (fritt levererat) står inskrivet i avtalet levererar vi fraktfritt. I övriga fall debiteras fraktkostnad från PostNord Logistics pristariff.

 

Min vara har inte kommit fram, vem kontaktar jag?

Då ringer du vår kundtjänst (se kontaktuppgifter) så hjälper vi dig med att eftersöka din försändelse.

 

När kommer fakturan?

Fakturan skickas samma dag som din beställning lämnar vårt lager.

 

Kan man välja elektronisk faktura?

Vi har möjlighet till att fakturera elektroniskt. Kontakta oss för mer information.

 

Jag behöver reklamera en vara, hur går jag till väga?

Då använder du reklamationsblanketten som du hittar här. Fyll i så utförligt som möjligt och skicka in per e-post, vanlig post eller fax så erhåller du en bekräftelse på reklamationen.

 

Kan jag returnera en vara?

Om du har fått fel vara eller gjort en felbeställning, hör då av dig omgående till oss (se kontaktuppgifter) så hjälper vi dig.