Gothia Medical - a Good Choice For Life

Reklamationer

Vi beklagar att du behöver reklamera en av våra produkter. 

 

Vid varje leverans är det viktigt att omedelbart kontrollera:

  • att alla kollin är med
  • att det inte finns några synliga skador

 

Transportskada

För att vi ska kunna godkänna en reklamation pga transportskada måste följande villkor uppfyllas:

Om något är skadat eller saknas, ska det anmälas till chauffören som registrerar detta med en kod i sin handdator. Om godsets emballage har en synlig skada - be chauffören att dokumentera den genom att ta en bild på paketet.
Skadan ska även anmälas till Gothia Medical på telefon 031-385 09 00 - uppge att det gäller en transportskada.

En synlig skada måste anmälas till oss samma dag som leveransen tas emot!

Försenat gods ska anmälas till oss inom fem arbetsdagar efter leverans eller mottagen leveransavisering.

En dold skada ska reklameras inom fem arbetsdagar!
Spara allt gods och emballage så att fraktaren kan besiktiga det vid behov. Låt adresskortet sitta kvar. Ta foton på det skadade godset/emballaget.
Anmäl till oss på telefon 031-385 09 00 - uppge att det gäller en transportskada!

 

Övriga reklamationer

Vid övriga reklamationer ber vi dig att fylla i blanketten nedan så utförligt som möjligt och returnera den med e-post, vanlig post eller faxa den till oss. Du kommer därefter att erhålla en reklamationsbekräftelse samt en fraktsedel för retur av produkten. 

 

 

Tack för ditt samarbete!