Beställningar
Hos oss kan du enkelt och säkert göra beställningar, allt från engångsartiklar till avancerad utrustning.
Produktfrågor
Vi besvarar frågor och ger all nödvändig information om våra medicintekniska produkter.
Fakturor
Hos oss får du smidig hantering av fakturor för din medicintekniska utrustning.
Reklamationer
Vår kunniga personal hjälper dig med frågor eller funderingar kring en reklamation.
Returer
Vi har en enkel och tydlig returpolicy som säkerställer en smidig process för våra kunder.
Har du ärendefrågor?
För att kontakta oss kan du alltid skriva eller ringa. Vi har hand om supportärenden, allt från beställningar och produktfrågor till reklamationer och fakturor. Tveka inte att höra av dig.
Gothia Medical AB
Ärendefrågor?
För att kontakta oss kan du alltid skriva eller ringa.
Vi har hand om supportärenden, allt från beställningar
och produktfrågor till reklamationer och fakturor.
Tveka inte att höra av dig.
Gothia Medical AB
Ärendefrågor?
För att kontakta oss kan du alltid skriva eller ringa. Vi har hand om supportärenden, allt från beställningar och produktfrågor till reklamationer och fakturor. Tveka inte att höra av dig.
Gothia Medical AB
Vill du göra en beställning?
Du kan antingen ringa eller maila din beställning till oss.
Vill du göra en beställning?
Du kan antingen ringa eller maila din beställning till oss.
Vanligt förekommande frågor
Hur går jag tillväga för att göra en beställning?
Du kan antingen ringa eller e-posta (order@gothiamedical.se) din beställning till oss.
Leveranstid?
Har vi varan i lager och du gjort en beställning före kl. 12 sker leverans i normalfallet nästa arbetsdag. Avvikelser kan förekomma, t.ex. vid beställning av kylvaror som ej skickas dagen före helg.
Vilket transportbolag skickar ni era leveranser med?
Vi använder oss av PostNord Logistics för våra transporter, både inrikes och till övriga nordiska länder, men vi har även samarbete med bl.a. JetPak för mycket brådskande leveranser.
Om min vara är restnoterad, hur lång tid tar det innan jag får den?
Det beror på leveranstiden ifrån våra leverantörer, det kan variera från någon enstaka dag upp till några veckor. Vi underrättar dig alltid vid restnotering.
Vad kostar frakten?
Är du avtalskund och DDP (fritt levererat) står inskrivet i avtalet levererar vi fraktfritt. I övriga fall debiteras frakt.
Min vara har inte kommit fram, vem kontaktar jag?
Då ringer du vår kundtjänst (se kontaktuppgifter) så hjälper vi dig med att eftersöka din försändelse.
När kommer fakturan?
Fakturan skickas samma dag som din beställning lämnar vårt lager.
Kan man välja elektronisk faktura?
Vi har möjlighet till att fakturera elektroniskt. Kontakta oss för mer information.
Jag behöver reklamera en vara, hur går jag till väga?
Då använder du reklamationsblanketten som du hittar här. Fyll i så utförligt som möjligt och skicka in per e-post eller vanlig post så erhåller du en bekräftelse på reklamationen.
Kan jag returnera en vara?
Om du har fått fel vara eller gjort en felbeställning, hör då av dig omgående till oss (se kontaktuppgifter) så hjälper vi dig.
Biverkningsrapportering – Adverse Drug Reaction (ADR)
För att följa lagkravet bör all rapportering om patienter och sjukvård skickas till Läkemedelsverket. Det är viktigt att alla misstänkta biverkningar av våra kontrastmedel rapporteras omedelbart till Läkemedelsverket på e-postadressen adr-report@mpa.se, oavsett allvarlighetsgrad. För att rapportera en biverkning behöver ni ladda ner blanketten från Läkemedelsverkets webbplats. Ni hittar länken under rubriken Läkemedelsverket nedan. Fyll i blanketten och skicka in den direkt till Läkemedelsverket via e-post på adressen adr-report@mpa.se.
Guerbet Pharmacovigilance
Akuta läkemedelsärenden
Akuta läkemedels-ärenden
Vid akuta läkemedelsärenden utanför kontorstid hänvisas till LIFs jourtelefon hos Falck Läkarbilar.
Kl. 08.00 – 12.00 | Kl. 13.00 – 16.30
Vi hjälper dig!
Få svar på frågor som berör ditt ärende genom att fylla i formuläret nedan. En av våra kundservicemedarbetare tar sedan kontakt med dig för mer information.
Vi hjälper dig!
Få svar på frågor som berör ditt ärende genom att fylla i formuläret nedan. En av våra kundservicemedarbetare tar sedan kontakt med dig för mer information.
Vi hjälper dig!
Få svar på frågor som berör ditt ärende genom att fylla i formuläret nedan. En av våra kundservicemedarbetare tar sedan kontakt med dig för mer information.